elmameijer.nl

Performance met karakter

.. al jong droomde ik over een bestaan als musicus, het plezier wat ik had met het spelen van muziek, het delen van dat plezier met andere mensen. Ik voelde me thuis in de muziek; een instant connectie met wat ik voelde en hoe ik het kon vertalen naar iets wat anderen op gevoelsmatige wijze ook begrepen. Op 7 jarige leeftijd besloot ik dat muziek, op een of andere manier, een belangrijke rol zou vervullen in mijn toekomst.
Ik speelde toen nog geen dwarsfluit en zou dat instrument pas op 11 jarige leeftijd gaan spelen. Belangrijk onderdeel van die keuze om juist dat instrument te kiezen, is de veelzijdigheid van het instrument.
Het instrument heeft een meer solistisch karakter, maar kan ook in een klein of groot ensemble zich uitstekend staande houden. Daarnaast is ze vertegenwoordigd in vele muziekstijlen en het is het instrument met een prachtige klank, die naar mijn gevoel mijn innerlijke stem goed verwoordt.

Prachtige klanken door spelen uit ontspanning

Op het Brabants Conservatorium heb ik mijn Bachelor gehaald als student bij Raymond Delnoye en daarna ben ik nog eens 3 jaar gaan studeren aan het Koninklijk Conservatorium in Antwerpen bij Gaby Pas-van Riet en Aldo Baerten. Al mijn docenten ben ik zeer erkentelijk voor hun inzet en bijdrage aan mijn ontwikkeling als musicus, maar toch in het bijzonder Aldo Baerten.
Op dit moment ben ik als 1e fluitiste verbonden aan Zeeuws Kamerorkest TY. In opdracht van dit orkest heb ik tussen 2016-2019 lessen traverso genomen bij Raymond Honing, docent aan het Conservatorium van Amsterdam.
Ik speel op twee moderne fluiten; een zilveren Muramatsu met een Lafin kopstuk en daarnaast een bijzonder mooie houten fluit, gemaakt door Chris Abell. Op deze houten fluit zal je mij het meeste zien spelen.
De traverso waar ik op speel, is gemaakt door Remko van der Vegt.